عوامل موثر بر رفتار خرید زنان در مناطق گردشگری
کد خبر : 25 تاریخ انتشار : 1403/4/18 2151
عوامل موثر بر رفتار خرید زنان در مناطق گردشگری

عوامل موثر بر رفتار خرید زنان در مناطق گردشگری

عوامل موثر بر رفتار خرید زنان در مناطق گردشگری

 

پژوهشگران کشور با بررسی عمیق رفتار خرید زنان در فروشگاه های بزرگ مناطق ساحلی مازندران به نتایج ارزشمندی در مورد تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر این رفتار دست یافته اند. در سال های اخیر تعداد زیادی فروشگاه و مراکز خرید در مناطق ساحلی و گردشگری شمال ایران به ویژه مازندران ایجاد شده است. بسیاری از این فروشگاه ها به صورت تخصصی در زمینه فروش پوشاک فعالیت می کنند و با توجه به جاذبه های گردشگری این مناطق توانسته اند توجه بسیاری از گردشگران به ویژه بانوان را به خود جلب کنند. گردشگری خرید و خرید توریستی دو مفهوم مرتبط هستند که هدف اصلی یک گردشگر را از خرید یا خرید به عنوان یکی از فعالیت های توریستی تعریف می کنند. جامعه امروزی، رفتار خرید و الگوهای مصرف بخشی از سبک زندگی مردم است. این الگوها نه تنها شاخص‌های اجتماعی هستند، بلکه به‌عنوان کسب هویت و منزلت اجتماعی نیز محسوب می‌شوند. سلیقه، هنجارهای اجتماعی و مد به عنوان جایگاهی در نردبان اجتماعی دیده می شوند و می توانند به تمایز افراد از یکدیگر کمک کنند. در پژوهشی که توسط علی رحمانی فیروزجاه، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و دو تن از همکارانش انجام شد، رفتار خرید زنان از فروشگاه های بزرگ در مناطق ساحلی مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

 

چکیده ی خبر از ایسنا: isna.ir/xdRq87

 

مجمع

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط