نقش توسعه سرمایه انسانی هیئت علمی در آموزش عالی
کد خبر : 56 تاریخ انتشار : 1403/4/29 2252
نقش توسعه سرمایه انسانی هیئت علمی در آموزش عالی

نقش توسعه سرمایه انسانی هیئت علمی در آموزش عالی

نقش توسعه سرمایه انسانی هیئت علمی در آموزش عالی

 

 

توسعه سرمایه انسانی اعضای هیئت علمی در آموزش عالی یکی از موضوعات مورد توجه محققان کشور است. آن‌ها به بررسی بهبود مهارت‌ها و توانمندی‌های اعضای هیئت‌علمی پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، آموزش عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه سرمایه انسانی مورد توجه جوامع مختلف قرار گرفته است. دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت نیروی انسانی موردنیاز، از طیف گسترده‌ای از سرمایه‌های انسانی مانند مدیران، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی بهره می‌برند. اعضای هیئت‌علمی با تدریس، پژوهش و تولید دانش، نقش اساسی در پیشرفت علم و توسعه کشور دارند.

توسعه سرمایه انسانی در دانشگاه‌ها به معنای بهبود و ارتقاء شایستگی‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی است. این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که اعضای هیئت‌علمی باید توانمندی‌های بالاتری نسبت به سایر حرفه‌ها داشته باشند. چرا که آن‌ها با دانشجویان که افرادی پویا و هوشمند هستند، در تعامل هستند و مسئولیت آموزش و هدایت آن‌ها را بر عهده دارند. بنابراین، ارتقاء توانایی‌های اعضای هیئت‌علمی در تدریس و پژوهش، تأثیر مستقیم بر کیفیت آموزش و یادگیری دانشجویان دارد.

شهربانو خشکاب از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به همراه محققان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه هوایی شهید ستاری، تحقیق جدید را با هدف ارزیابی توسعه سرمایه انسانی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران انجام داده‌اند. این پژوهش با تمرکز بر توانمندسازی و بهبود مهارت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی، به بررسی چگونگی ارتقاء و بهبود این توانمندسازی پرداخت.

 

چکیده ی خبر از ایسنا: isna.ir/xdRwC8

مجمع

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط